אליפות העולם בגלגולים (גלילי פילו בשוקולד)

אין, אתם חייבים לנסות את זה.

20150808_163732

זה לא אני אמרתי, אני אפילו לא טעמתי מזה, זה אחד האורחים אמר.

20150808_163845

אורחים, כן, אפילו לי יש אורחים לפעמים!

20150808_171630

פעם בכמה שנים אחד הילדים חוגג בר מצווש (כל פעם ילד אחר, כן?), ואמא שלי וחברות שלי ואני מכינות מטעמים מתוקים.

20150808_172156

ואז אני כותבת על זה בבלוג פוסט ממש ארוך

20150808_165056

וכל מי שקורא, קצת מצטער שהבר מצווש לוקחת כל כך הרבה זמן, וכמה היא משתפכת פה זאתי

20150808_172754

ומתי כבר הקינוחים??

20150808_181242

אז הנה.

אה רגע, הקדמה קלה (נו, משתפכת בכל זאת??): אני השתמשתי בבצק פילו מוכן לאפיה, כזה שלא צריך קירור, של חברת "תומר". זה שיחוק המאה, וזה ממש נוח. אני לא יודעת אם עדיין משווקים את זה, כי בשבועיים האחרונים התקשיתי למצוא את זה. אבל אפשר להשתמש בפילו רגיל, זה שבקירור. צריך להפשיר אותו לילה קודם במקרר ואז קל לעבוד איתו (אל תקצרו פה תהליכים כי תקבלו עלים קרועים ולב שבור. או עלים שבורים ולב קרוע).
אפשר לעבוד עם משולשים (כמו שיש פה בתמונות) או עם ריבועים בגודל שבא לכם, תוכלו ליצור גלילים בגדלים שונים. הכי חשוב לא לשכוח לשמן כל עלה (שמן זית או חמאה מומסת). אם לא תשמנו יצאו לכם דיקטים ותוכלו אמנם לבנות מהם אחלה ארון חדש למטבח, אבל זה לא יהיה טעים.

הנה תראו פה בסרטון של אוסם איך עובדים עם בצק פילו, ואל פחד!

פילו מגולגל בשוקולד

  • עלי פילו
  • חמאה מומסת
  • שוקולד למריחה (אני השתמשתי בשוקולד השחר בשפופרת, היה לי ממש קל. אפשר כמובן נוטלה או כל חיקוי מוצלח אחר, ואפשר גם שוקולד מומס, או קינמון וסוכר, או ריבה / ריבת חלב / לוטוס..).
  1. מפרידים עלה פילו אחד
  2. בעזרת מברשת סיליקון, משמנים אותו היטב בחמאה המומסת (זוכרים את הדיקט? לא רוצים דיקט!)
  3. מורחים שוקולד
  4. מגלגלים יפה יפה
  5. מסדרים בתבנית במרווחים קטנים, שלא ידבקו אחד לשני
  6. אופים כ- 10-12 דקות ב 200 מעלות, או לפי ההוראות על אריזת העלים.

יוצאים גלילים פריכים ופציחים (יש מילה כזו, פציחים?) וממש חתיכים. אליפות העולם!

20150808_181251

4 מחשבות על “אליפות העולם בגלגולים (גלילי פילו בשוקולד)

כתיבת תגובה

