עוגיות עאלק (עאלק בטעם לוטוס)

עוגיות לוטוס זה ממש טעים (וגם הממרח)

אבל מה קורה כשהן נגמרות? (כן, זה עצוב, אבל יכול לקרות!)

כשזה קורה – מכינים עוגיות עאלק – עאלק עוגיות לוטוס! (זתומרת, הן רק בטעם של).

IMG_20141109_185741

בעצם, אלה עוגיות דבש מיוחדות עם הרבה קינמון, ועוד לא נגמרו החגים אז עוד לא מאוחר לעוגיות דבש! (וגם אם מאוחר, מה תעשו לי?)

ואם יש לכם מערוך כזה שעושה צורות – אז בכלל שיחקתם אותה (עכשיו אתם מתבאסים שאין לכם. אני יודעת. אבל הנה – יש לאן לשאוף! אפילו צילמתי לכם אותו! אין, אני כזו שירותית).

מערוך מהמם

נו, ראבוטה, עבודה:

עוגיות עאלק לוטוס (עוגיות דבש משודרגות)

  • 150 גר' חמאה רכה
  • 3/4 כוס סוכר
  • 1/2 כוס דבש
  • 1 ביצה
  • 1 כפית סודה לשתיה
  • קמצוץ מלח (1/4 כפית ככה. אני משתמשת בחמאה מלוחה אז לא מוסיפה).
  • 3 כוסות קמח
  • כפית קינמון (אצלנו זו כפית גדושה, חודש שביעי ככה)
  1. מקציפים חמאה + סוכר 2-3 דקות
  2. מוסיפים דבש וביצה ומערבלים עוד קצת.
  3. מוסיפים את שאר החומרים – קמח, סודה לשתיה וקינמון ומערבלים עד שנהיה בצק אחיד.
  4. מאשפזים לשעה שעתיים במקרר. כן כן, זה עוזר לעוגיות להיות אחר כך ממש יציבות ויפות. ולא, האופי לא יותר חשוב פה.
  5. מרדדים את הבצק לעלה. עם מערוך רגיל.
  6. אם יש לכם מערוך מהמם שמטביע צורות – זה הזמן להשתמש בו – כשהעלה מרודד פשוט עוברים עם המערוך המהמם. אין, להתעלף.
  7. אפשר לקרוץ עוגיות בצורות. אפשר לחתוך למלבנים / מעויינים / ריבועים או כל צורה הנדסית שאהבתם בכתה ד' כשלמדו את נושא המרובעים והמשולשים (אני פשוט חתכתי למלבנים, הכי קל ופשוט וזה ידע שעוד יש לי בהנדסה).
  8. אפשר לזרות על העוגיות לפני האפייה תערובת של סוכר וקינמון.
  9. אופים בחום של 180 מעלות, 9-10 דקות.
  10. מצננים את העוגיות ורק אז מוציאים מהתבנית, שלא יאבדו צורה (לא חבל על המערוך שרצתם לקנות במיוחד??)

וכל מי שאמר בלב "מערוך מהמם, עאלק!", שתדעו שאני שמעתי את זה.

IMG_20141109_185626-2

להשאיר תגובה

