הבעייתית ומלבני האגוזים

זה לא שהתכוונתי להיות, אבל אני בעייתית. באוכל כלומר. כן, אני יודעת שכולם יודעים את זה כבר מאז שהיתי קטנה.  אבל בסוף הפוסט הזה יצא לכם מזה משהו אז מה אכפת לכם?

20140812_184846

אז בעייתית. למשל, כשכל הילדים בבית הילדים היו אוכלים סלט רגיל לארוחת הבוקר, מהקערה הגדולה הכתומה, לי עשו סלט מיוחד, רק עגבניות וזיתים ועוד בקערית קטנה כתומה משלי. וכל זה רק כי סירבתי לאכול מלפפונים. זה פשוט לא טעים.

IMG_8691

בעייתית נו. בצבא בקורס של ארבעה ומשהו חודשים, התעקשתי לא לאכול כלום במטבח של בה"ד 11 רק כי פעם אחת ראיתי שם חולדה. כן כן, אני יודעת שכולם רגילים לזה, ושחולדות בצריפין זה שכיח כמו מדוזות בים ביולי, אבל אני ראיתי אותה בתוך אחד הסירים בתורנות המטבח הראשונה שלי וסירבתי מאז לאכול במטבח. תורנויות מטבח החלפתי עם שמירה, ואת האוכל במטבח המפואר בצריפין החלפתי עם שימורי טונה וקרקרים שאמא היתה שולחת לי מהבית.

IMG_8695

לגמרי בעייתית, וזה עוד כלום, כי שלשום חגגתי יומולדת והלכנו למסעדה. דווקא יפה וטובה ומהממת בו זמנית (אדמה, זכרון יעקב, תודה ששאלתם) , ובדקתי עוד לפני כן באתר האינטרנט שיש לי שם מה לאכול (בלי גלוטן, בלי לקטוז, בלי טעם, בלי ריח).

כשהגענו לשם היה מלצר באמת כל כך נחמד, עם עיניים טובות כאלה, והוא רשם מה כל אחד רוצה וכשהוא הגיע אלי ראיתי איך לאט לאט החיוך נמחק לו, והעיניים שלו נראו עצובות והוא היה אומלל. כי כמעט כל התפריט מעורב נפשית עם חמאה ("מה, חמאה את גם לא יכולה? איזה באסה…"), או מאובק קלות בקמח ("אפילו קמח לא? אוי…") .

בסוף מצאתי. בעייתית אבל מסתדרת.

אבל לכבוד המלצר הנחמד (שבאמת השתדל!), השף שהתאמץ במיוחד ולא טבל את הדג בקמח (תבורכנה ידיך, שף) ולכבוד כל אלה שהם כמוני (אני מקווה שאין הרבה כאלה, כי אחרת איך אסבול לבד בחושך??), הכנתי חטיף אגוזים טעים, מתוק ונטול (גלוטן, לקטוז, טעם וריח). (סתם, יש לו טעם וריח!!!).

אתם יודעים מה, גם אתם יכולים. זה טוב גם לפני אימון, תוך כדי מבחן וכשסתם צריך אנרגיה זמינה (מישהו אמר שטיפת כלים?)

IMG_8696

חטיף מלבני אגוזים

  • 300 גר' אגוזים קצוצים גס (בסכין, לא לטחון את זה במעבד מזון). ערבבתי בעיקר לוז, פיסטוק וקצת שקדים.
  • 75 גר' סוכר חום
  • כפית שטוחה קינמון (אפשר עם מעט ציפורן למי שאוהב. כל השלושה קוראים שאוהבים 🙂 )
  • 1 ביצה.

מערבבים הכל בסיר קטן. מניחים על הכיריים ומחממים על אש קטנה לכמה דקות (נגיד חמש דקות).

משטחים בתבנית ששומנה בספריי (שיטחתי בתבנית פיירקס עגולה בקוטר 26 ס"מ, אפשר גם בתבנית מלבנית מתאימה).

אופים ב 175 מעלות כ- 20 דקות

מצננים וחותכים למלבנים (אם אופים בפיירקס, חותכים קודם לחצי, מחלצים כל חצי למשטח חיתוך ושם חותכים, פשוט כי זה יותר נוח).

את השאריות מהחיתוך לא (!!!!) זורקים, אוכלים בסתר ותוך כדי אנחות עונג סמויות.

IMG_8693

 

 

 

4 מחשבות על “הבעייתית ומלבני האגוזים

להשאיר תגובה

