עקידה אשכנזית

תמיד רציתי להיות עיראקית או טוניסאית. איזה אוכל יש להם!

היתי מוכנה גם להיות יוצאת מרוקו. תימן אם חייבים. אבל לא יצא לי.

זה לא אומר שאני לא יכולה לעשות מעקודה – הפשטידה הזאת שנראית כמו "אה, לקחתי את כל מה שהיה לי במקרר והכנסתי לקערה", נכון?

הזאתי שהטוניסאים אומרים שהיא שלהם, המרוקאים בטוחים שהיא רכושם הפרטי והעיראקים צוחקים על כולם בידיעה ברורה שהם המציאו אותה.

ועוד שאפשר שזה גם יהיה בלי גלוטן ובלי לקטוז (השכנה המרוקאית שהיתה לי פעם, שהיתה נשואה לרומני מתעטש תמידית, אמרה שרק לאשכנזים יש אלרגיות כאלה), אז לא נעקוד איזה מעקודה לחג?

בטח שכן.

מתכונים באינטרנט יש מליון (נו בטח שלא קיבלתי את המתכון מסבתא שלי הפולניה), לקחתי כמה מתכונים ועשיתי להם ערבוביה.

יש כאלה שמטגנים את זה. אני אפיתי את זה, שאלוהים יסלח לי. אני ממילא לא מהעדה הנכונה.

מעקודה – פשטידה גדולה של ירקות וביצים (הערות של אשכנזים בסוגריים)

  • 4-5 תפוחי אדמה מבושלים וחתוכים לקוביות (אפשר לבשל עם הקליפה, יותר בריא. אפשר גם לא – יותר קל!)
  • 2-3 בצלים קצוצים ומטוגנים
  • קופסא מסוננת של אפונה וגזר (או כוס אפונה ו- 3 גזרים מבושלים וחתוכים לקוביות)
  • 2-3 ביצים קשות (לא חובה, גם ככה מיליון ביצים פה).
  • כפית מלח
  • כף אבקת מרק
  • רבע כפית פלפל שחור (אפשר להוסיף עוד רבע)
  • אפשר להוסיף 1/2 כפית כורכום. (לא הוספתי כי לא כולם אצלי אוהבים).
  • 1/2 כוס קמח (קמח רגיל לאנשים רגילים או קמח קונדיטור נטול גלוטן לרגישים)
  • 7-8 ביצים טרופות (היו לי רק ביצים גודל M, אז שמתי 9).

מערבבים הכל. יוצקים לתבנית עגולה גדולה או חד פעמית מלבנית רגילה. על התבנית להיות משומנת אחרת יהיה בלגן.

אופים 40-45 דקות בחום בינוני.

מוציאים כשזה ככה:

20130913_171608

ואוכלים כשזה ככה:

20130913_191030

ורק שתדעו שאני עושה גם דגים עיראקיים משו משו.

2 מחשבות על “עקידה אשכנזית

  1. את יודעת בעת העקידה עמד המלאך ואמר " אל תגע בנער" – נגעת במה שידעתי על המעקודה שבלשוני נקראת מחמר . לצערי הרב משפחתי שהשתכנזה בינתיים אינה מרשה לי להכין את אהבת חיי, אשמח לריבוע לחדש ימי כקדם.

להשאיר תגובה

