בלי סיפורים

התחילה שנת הלימודים, מה שאומר שאין לי הרבה זמן לסיפורים. אבל לאפות יש זמן, חייבת למצוא לזה זמן:)

אז..עוגה אחת מאמא שלי ואחת מרעיון שראיתי איפה שהוא ולא שמרתי את הקישור:

עוגת פירות יבשים, כזו שפורסים דק דק…

עשר עוגות כאלה אמא שלי הכינה לבר מצוה הקיבוצית שלנו, וזה לא הספיק…

  • 500 גר' פירות יבשים (אני שמתי: 200 גר' אגוזי מלך קצוצים, 100 גר' שקדים קצוצים, 50 גר' צימוקים, 50 גר' משמש מיובש, 100 גר' חמוציות, אבל אפשר מה שבא לכם)
  • 7 כפות קמח תופח
  • 7 כפות סוכר דמררה או רגיל
  • 2 ביצים
  • מיץ מחצי לימון (אני שמתי מתפוז, כי זה מה שהיה לי)

מערבבים הכל לבצק קצת קשה ויבש. אל דאגה.

מחלקים את הכמות ל-2 ויוצקים לשתי תבניות אינגליש קייק.

אופים 20-25 דקות ב 160 מעלות (אמא שלי אפתה רק 15 אבל יש לה תנור קסמים, אז תבדקו אצלכם).

לא צילמתי חתוך כי הבאתי את זה כמו שזה לחברה…

בראוניז עם ריבת חלב:

מכינים בלילת בראוניז רגילה:

  • 200 גר' שוקולד מריר
  • 200 גר' חמאה
  • 1 כוס סוכר
  • 4 ביצים
  • 1 כוס קמח
  1. בסיר קטן ממיסים חמאה ושוקולד, מוסיפים סוכר ומערבבים עד שהכל נמס.
  2. מקררים מעט, מוסיפים ביצים וקמח ומערבבים לבלילה חלקה.
  3. יוצקים חצי מהתערובת לתבנית.
  4. מפזרים גושים של ריבת חלב (כמות של כחצי כף לכל גוש)
  5. יוצקים את שאר בלילת הבראוניז ומערבבים עם סכין / מזלג עד שריבת החלב מתערבבת היטב עם הבלילה, אפשר ליצור מראה "שיש".
  6. אופים 20 דקות ב 180 מעלות (או כמה זמן שהתנור שלכם מבקש) עד שלמעלה יש חלק יבש ופריך.
  7. מצננים וחותכים.

 

 

3 מחשבות על “בלי סיפורים

כתיבת תגובה

