כיכר השבת

הבוקר הזה החל בגשם טפטופי כזה, הרגשתי קצת כמו באמצע עונת המונסונים אי שם רחוק מפה – חם ורטוב טורדני.

היה ריח טוב של גשם, וחשבתי שאולי יתאים לו ריח של שוקולד. גשם ושוקולד הולכים ביחד יופי.

אז הוכנה כיכר השוקולד, ממתכון שאמא שלי הכינה אתמול ומצא חן בעיני הצבע והריח שלו (הטעם לעולם לא יוודע לי כנראה..).

עוגת שוקולד עסיסית – 3 תבניות כיכר.

  • 2 וחצי כוסות קמח
  • 2 כוסות סוכר
  • 2/3 כוס אבקת קקאו
  • 1/3 כוס אבקת שוקולית
  • 2 כפיות אבקת אפיה
  • 1 כפית סודה לשתיה
  • 3 ביצים
  • 1 כוס שמן (אני שמתי 1 שמנת 9% ועוד רבע כוס שמן)
  • 2 כוסות מים
  • 2 שקיות סוכר וניל
  • 1 כף תמצית וניל
  1. מערבבים את כל החומרים היבשים
  2. מוסיפים להם את שאר החומרים.
  3. יוצקים ל 3 תבניות כיכר ואופים ב 170 מעלות כ- 35 דקות (במקור כתוב 45 דקות אבל לא היה צורך).
  4. אפשר לצפות במה שרוצים, אפשר גם להשאיר ככה…. (אני לא ציפיתי. ציפיות זה לכריות, לא?)

הצעות לציפוי:

  • גנאש שוקולד (מיכל שמנת + 200 גר' שוקולד מריר, לחמם עד שנמס ואחיד)
  • כוס ממרח שוקולד מדולל בכרבע כוס מים רותחים
  • אפשר לקשט מעל הציפוי בחלבה, קוקוס קלוי, אגוזים ועוד.

תריחו:

לקראת עשר יצאה השמש, וייבשה את השבילים הלחים, כך שכמעט לא היה זכר לענן שהתפרץ עלינו מקודם.

היובש הזכיר לי את הפירות היבשים שכבר שבוע מחכים שאעשה בהם שפטים. המתכון של קרין גורן והאילתורים שלי.

כיכר פירות יבשים (לכיכר אחת)

  • 3 ביצים
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1/4 כוס סוכר
  • 1/2 כוס קמח
  • 1/2 כפית קינמון
  • 1 כוס פירות יבשים קצוצים דק (אני הכנסתי תותים מיובשים, צימוקים ומשמשים)
  • 1 כוס שקדים ואגוזים לא קלויים, קצוצים אף הם (לא לטחון, לקצוץ בסכין)

מערבבים ביצים, וניל, סוכר, קמח וקינמון היטב.

מוסיפים לעיסה את הפירות והאגוזים הקצוצים ומערבבים עד שהכל מצופה היטב

יוצקים לתבנית כיכר.

אופים 50-60 דקות בחום של 130 מעלות. (אצלי הספיקו 50, תבדקו אצלכם)

מצננים לחלוטין. אפשר לפרוס לפרוסות דק-דקות בסכין לחם ולאפות עוד כ 20 דקות ב 130 מעלות עד שהפרוסות מתייבשות והופכות לצנימים מתוקים…

גיוון אפשרי – להכניס קצת שוקולד קצוץ במקום חלק מכמות הפרי היבש (רוצה לומר, עשיתי כמות כפולה ולא היו לי כלכך הרבה פירות יבשים, קצצתי כ 50 גר' שוקולד והכנסתי במקומם. אל תגלו).

מוכן:

פורסים:

תתייבשו לכם:

שבת שלום ושבוע טוב…

7 מחשבות על “כיכר השבת

להשאיר תגובה

