פרפר נולד וסלטי אביב

מאז שאנחנו ילדים,  אני חברה של לבנין הכרוב. לבנין הכרוב הוא מין של פרפר לבן או צהוב או צבעים אחרים (כי יש כמה זנים), אני חברה של הלבנים.
לבנין הכרוב כשמו לא כן הוא – מוצאים אותו לא על כרוב, אלא על צמח בשם כובע הנזיר (שיש הנוהגים להכניס את פרחיו לסלט או להכין מהם מרק).

כובע הנזיר גדל ברחבי הקיבוץ שלנו במקומות רבים. בעונה זו של סביבות פסח (המכונה גם "אביב" במקומות מסויימים), אני הולכת עם הרגליים על השביל או המדרכה אבל העיניים משוטטות במקומות בהם צומח כובע הנזיר ומחפשות זחלים קטנים, שחרחרים וחביבים, שנחים להם על העלים תוך כדי כרסום שיטתי שלהם.

אם נמצאים הזחלים המוכרים והאהובים, קריאות התלהבות רמות בוקעות מפי והאצבעות מייד מחייגות לאדם היחיד בעולם שיתלהב מזה בדיוק כמוני – אבא שלי. הוא מייד מגיע עם קופסה מיוחדת לגידול זחלי פרפרים (קופסת פלסטיק רגילה עם חור שנחסם בעזרת רשת, כך שיהיה להם אוויר – תוצרת אבא שלי, זחלולוג ידוע).

אנחנו מכניסים את הזחלים יחד עם אספקת עלים גדולה לתוך הקופסה (המרופדת במגבת נייר) ומחכים.

ומחכים. מדי פעם אבא שלי בא לנקות את הקופסה מהזחלים שלא שרדו ומשאריות העלים ואנחנו (הילדים ואני) מביאים להם עלים חדשים.

ומחכים. עד לשלב שבו הם עולים על המכסה של הקופסה ומתגלמים.

ומחכים. זה לוקח עוד כמה ימים. אם חם בחוץ זה מזרז את העניין.

ואז קורה הקסם. לאט לאט בוקעים להם מתוך הגלמים פרפרים יפהפיים, לבנים. תלויים להם הפוך ומייבשים את הכנפיים.
מייד אני קוראת לילדים לראות ולאבא שלי, שיתרגש עם הולדת הנינים החדשים….

אחרי שהתלהבנו, אנחנו נזכרים שצריך לשחרר אותם מהר בחוץ, אחרת לא יצליחו למתוח את הכנפיים ולעוף…

דור חדש של פרפרים קם בארץ ישראל. מזל טוב!

ילד, דשא ופתיחת קופסה:

לקפוץ או לא לקפוץ? זאת השאלה!

אסיפת טייסים על מסלול ההמראה:

להתראות בעונה הבאה…

אז לכבוד האביב, הפרפרים והפסח, הכנו 2 סלטים אביביים:

סלט פלפלים (המתכון כבר פורסם כאן) וסלט קינואה צבעוני ויפה

סלט פלפלים חמוץ מתוק

  • 5-6 פלפלים חתוכים לרצועות
  • 4 כפות שמן זית
  • 1-2 כפות סוכר
  • מלח, פלפל שחור
  • 4 כפות חומץ בן יין  אדום או חומץ בלסמי
  • 1 כף עלי אורגנו קצוצים טריים או יבשים.

מטגנים את רצועות הפלפלים במחבת עם שמן זית ללא מכסה 2-3 דקות. סוגרים את מכסה המחבת, מנמיכים את האש וממשיכים לטגן עוד כ 10 דקות. מערבבים מדי פעם.

מוסיפים את התבלינים והחומץ, מערבבים עוד כדקה ומכבים את האש. מקררים והסלט מוכן…

רצועות פלפלים:

מאדים במחבת ללא מכסה:

אחרי עוד 10 דקות על אש קטנה מוסיפים את התבלינים:

מוכן:

סלט קינואה צבעוני

  • 1 כוס קינואה
  • 1 בצל קצוץ דק
  • חופן חמוציות
  • חופן פקאן מסוכר או אגוזי מלך או אגוזים אחרים.
  • מלח, פלפל שחור טחון טרי
  • מיץ מ 1/2 תפוז / לימון (אני שמתי תפוז)
  • 1 גבעול סלרי קצוץ דק
  • אפשר להוסיף 1 כף נענע / פטרוזיליה / כוסברה קצוצה דק.
  1. בסיר בינוני מאדים בצל במעט שמן זית עד שנעשה שקוף.
  2. מוסיפים את הקינואה ומערבבים.
  3. מוסיפים כוס ורבע מים קרים, מביאים לרתיחה, מקטינים את האש ומבשלים 10 דקות. מצננים את הקינואה.
  4. מוסיפים לקינואה את כל שאר החומרים, מתבלים לפי הטעם.

קינואה מבושלת:

מוסיפים את שאר החומרים:

ומערבבים:

אביב שמח לכם!

כתיבת תגובה

