מלכה לב אדום

ישבתי לי אתמול ושמעתי לי רדיו של אחרי הצהריים. הקרייינית הזהירה שמחר (כלומר היום) חל חג האהבה של הגויים. חגים, אפילו שהם בלתי יהודיים, עושים לי מחשבות כאלה של עם מי, ומתי, ואיפה היתי בחג הקודם ומה יהיה בשנה הבאה. הבטחתי לעצמי (בשקט, שאפאחד לא ישמע) שעד חג האהבה האמיתי היהודי (נו, ההוא עם הלבוש הלבן והמחולות בכרמים) אני לפחות אתאמץ לקרב ולזמן לי איזו אהבה טובה אחת.

עד אז אחגוג לי מדי יום את האהבות הגדולות והטובות שמלוות אותי תמיד – הילדים המדהימים שלי, המשפחה, החברים – שבשבילם לא צריך שום קדוש נוצרי עם שם איטלקי סקסי – אותם אני תמיד אוהבת 🙂

אז לכבוד האהבה הטובה שמתקרבת, הכנתי עוגיות עם לב אדום, שאי אפשר שלא להתאהב בהן…

המתכון לבצק של אהרוני, הקונפיטורה של 778, והאהבה  -שלי….

עוגיות סנדוויץ לב אדום

  •  200 גרם חמאה רכה
  • 100 גרם אבקת סוכר
  • 1 חלבון
  • 1 ביצה
  • 2 כפיות תמצית וניל אמיתית
  • 350 גרם קמח 

צנצנת קונפיטורה תות שדה (או קונפיטורה ביתית, או שוקולד, או ריבת חלב או מה שבא)

אבקת סוכר

  1. מחממים תנור ל 180 מעלות.
  2. מקציפים חמאה ואבקת סוכר כמה דקות (לא להתעצל..)
  3. מוסיפים את החלבון, הביצה ואת הווניל ומערבלים ממש עוד קצת
  4. מוסיפים את הקמח ומערבלים רק עד שהבצק אחיד. יתכן שתצטרכו להוסיף עוד קצת קמח.
  5. מוציאים מקערת המיקסר, עטפים בניילון ומכניסים למקרר לשעה.
  6. מחלקים את הבצק לשני חלקים. לשים עוד ממש מעט, אם צריך מוסיפים מעט קמח. הבצק גמיש ועדין… נהדר
  7. מרדדים בין שני דפי פרגמנט / נייר אפייה (האמת היא שיותר נוח לרדד רגיל, אבל כל אחד ומה שמתאים לו) עד שנוצר עלה דק למדי, 2-5 מ"מ.
  8. קורצים צורות – צורה אחת של לב שלם והשניה של לב עם חור באמצע (יש חותכנים מיוחדים, ואפשר גם לאלתר).
  9. אופים את העוגיות 10-12 דקות עד שמזהיבות ומצננים אותן.
  10. את הלבבות עם החור באמצע מאבקים באבקת אפיה
  11. מרכיבים את הסנדוויץ' – לב שלם, עליו מרוחה קונפיטורה (או שוקולד, או ריבת חלב..) ועל הקונפיטורה מדביקים את הלב עם החור.
  12. מסדרים על מגש יפה…
  13. ומזמינים אהבה!

הקונפיטורה והחותכנים:

סימני דרך:

לפני האפייה:

אחרי:

אבק מתוק על לבבות מחוררים:

מעשה מרכבה:

מגש של אהבה:

קרוב ללב:

שיהיו לכם ימים שמחים ואהבות טובות…. ושירי אהבה אמיתיים כמו זה:

4 מחשבות על “מלכה לב אדום

  1. עטר יקרה,
    זכיתי לקבל מלוא חופניים אהבה ממך – לי ולמשפחתי. מעבר לנעימות – הטעם נפלא. ה
    רבה הרבה תודה וכן ירבו כוחותיך לפנק את כולנו (וגם – כןכן- להתפנק..)
    לילך

    • כמו שהאחיין שלך אמר כשראה אותן – "יוווווו אמא, זה כמו העוגיות האלה שהייתי אוכל בבוקר מוקדם בגן, כשהייתי קטן!" (ואת זה אתה אומר ממרום שנותיך?)
      ואחרי שטעם: "אמא, זה הדבר הכי טעים שטעמתי בכל העולם כולו היום!" (בדגש על היום)

כתיבת תגובה

