שעת הש'

לוח התזכורות שלי במחשב נראה אתמול ככה:

  • יום ראשון – לעשות עוגות ללימודים ביום שני וביום שלישי
  • יום שלישי – לעשות עוגות לטיול השנתי של הכתה שלי
  • יום רביעי – לעשות עוגות לטיול השנתי של צוף
  • יום שישי – עוגות לשבת.

יש מי שרשימה כזו תעייף אותו רק מלהסתכל עליה. יש מי שישמח שיש לו הזדמנות לאפות דברים חדשים…

אני כמובן מהסוג הראשון, סתם כי רשימות מעייפות אותי. מזל שאני גם מהסוג השני…

אחרי שסיימתי להתעייף, אמרתי לעצמי שחשוב להתחיל בהתחלה. כלומר ביום ראשון. זה נראה הגיוני אפילו לי. אז חיפשתי משהו טעים להביא ללימודים, משהו שעוד לא הכנתי לשם, אבל שיהיה זריז. כי צריך עוד להכין ארוחת ערב ולעזור בשיעורים ולקפל כביסה ועוד כל מיני דברים שמייד הופכים לרשימה. ורשימות זה מעייף, אתם זוכרים.

ואז… אז הגיעה שעת הש'. פתחתי את המקרר לראות מה נשמע שם ומה קורץ לי והופ, הש' נפל ישר עלי. פעמיים ש' אפילו. שיבולת שועל. מלאה. אין לי מושג מאיפה היא הגיעה ומה קרה עד לרגע הנחיתה על הרגל שלי, אבל כמו שארכימדס היה צריך אמבטיה כדי למצוא את תהילתו, אני כנראה צריכה שמשהו יפול עלי.

אז לפניכם שני מתכונים לשעת הש', עם שיבולת שועל מלאה ואפילו עם קמח מלא. שני המתכונים של שי-לי ליפא, עם מעט שינויים שלי (לפי מה שיש בבית ולפי מה שבא לי באותו הרגע).

חטיף גרנולה קל וזריז

(תבנית 30X24, חד פעמית בינונית)

  • 150 גרם (1 וחצי כוסות) שיבולת שועל (לא מהירת הכנה)
  • 3/4 כוס קמח מלא
  • 100 גר' קוקוס טחון
  • 1 כפית שטוחה אבקת סודה לשתיה
  • 1/4 כוס גרעיני דלעת לא קלויים
  • 1/4 כוס שומשום
  • 1/3 כוס חמוציות מיובשות חצויות (אני שמתי תותים מיובשים חתוכים לקוביות קטנות)
  • 1/3 כוס משמשים מיובשים חתוכים לקוביות קטנות
  • 100 גר' חמאה
  • 1/3 כוס סוכר דמררה
  • 1/4 כוס דבש
  1. מחממים חמאה, סוכר ודבש בסיר על להבה קטנה, עד שהתערובת אחידה ועל סף רתיחה.
  2. מערבבים את כל שאר החומרים.
  3. שופכים את תערובת החמאה על שאר החומרים, מערבבים היטב.
  4. יוצקים לתבנית מרופדת נייר אפייה ומשטחים היטב, כדאי להדק מעט עם היד.
  5. אופים כ 25 דקות עד להזהבה, בחום של 170 מעלות.
  6. מצננים היטב ורק אז חותכים לקוביות קטנות, לאצבעות או מה שבא.

המסת הסוכר, הדבש והחמאה:

החומרים היבשים לפני ערבוב:

ערבוב "רטובים ויבשים":

יוצקים לתבנית:

אחרי ההידוק:

אחרי האפיה, מוכנים למשלוחה:

עוגיות שיבולת שועל שוקולדיות (עם טעם תפוזי למי שרוצה)

(כ- 25 עוגיות די גדולות ומאד יפות)

  • 1 כוס קמח מלא
  • 125 גר' (כוס ורבע) שיבולת שועל (לא מהירת הכנה)
  • 1 כוס דחוסה סוכר חום כהה
  • 2 כפות אבקת קקאו משובחת
  • 1/2 כפית אבקת אפייה
  • 100 גר' חמאה רכה
  • 1 ביצה
  • 2 כפות חלב
  • 1 כפית תמצית וניל אמיתית (החלטתי להחליף אותה ב 10 טיפות שמן אתרי תפוז..לטעם קצת שונה, יש לזה ארומה מדהימה).
  1. מערבבים את כל החומרים יחד (מי שמערבל במיקסר, להשתמש בוו גיטרה).
  2. להרטיב את הידיים וליצור כדורים בגודל הרצוי. להניח במרחק סביר בתבנית כדי שלא ידבקו ולשטח מעט כל כדור.
  3. לאפות 15 דקות ב 180 מעלות.
  4. לצנן ורק אז להוציא מהתבנית.

החומרים היבשים:

בסוף הערבול במיקסר:

הופ, אפוי:

ש' טעים לכם!

2 מחשבות על “שעת הש'

  1. אהבתי מאוד, מתכונים כלבבי, ממש מתאים לי במסגרת צמצום השטחים שלי.
    אני עדה לכל אותן עוגות המגיעות אכן לטיולים, השתלמויות, פינוקי חדר מורים ועוד….
    מאמצת את המתכונים באהבה.
    תודה לך, ו ר ד

כתיבת תגובה

