הצטרפות מקרים

לימון מוסיף המון, אולי בגלל זה יש לי 40 לימונים בבית ואני מחפשת מה לעשות איתם…

מקרה א' – תוכנן לימונצ'לו, אך עדיין לא השגתי את האלכוהול המתאים (למי יש זמן להגיע לחיפה? ובקיבוץ זה כבר בגדר הזמנה מיוחדת….). בינתיים הלימונים בוכים להם בסלסלה.

מקרה ב'  – ארוחת ערב שישי, אחותי מזכירה לי שמחר היא עובדת במשתלה, והציפיות לעוגה גבוהות.  אבל יש תנאים – הפעם עוגה קלילה כזאת, לא עם הרבה חמאה, כי "צריך לשמור". לא תנום ולא תישן שומרת ישראל, הלך על העוגיות שתכננתי.

הצטרפות מקרים – זפזפתי לי בין ערוצי האוכל שיש לי על המחשב ובקלסרים ומצאתי על איזה דף מעיתון "מעריב" מצהיב מתכון למאפינס (ספלוליות בעברית!) לימון רכים ועסיסיים. קצת שיניתי, קצת הוספתי, הורדתי מכמות השמן, הוספתי קצת צבע ירוק עם פיסטוקים (נכון שכשהם קצוצים הם פחות משמינים?) ותבוא השלווה על השומרות באשר הן.

ספלוליות לימוניות פיסטוקיות
כ- 48 מאפינס קטנים

  • 1 שמנת חמוצה 9%
  • 1 וחצי כוסות סוכר
  • 2 כפות ליקר פירות (אני שמתי מליקר הרימונים שאבא שלי עושה)
  • 3 ביצים גדולות טרופות
  • 1/4 כוס שמן
  • 1 קופסה קטנה של רסק תפוחים (113 גר')
  • קליפה מ 2 לימונים (אני הוספתי גם 5 טיפות שמן אתרי לימון)
  • 3 כוסות קמח תופח, או 3 כוסות קמח + שקית אבקת אפייה
  • מיץ משני לימונים (כחצי כוס).
  • 1/3 עד 1/2 כוסות פיסטוקים קצוצים – לא חובה. אפשר גם שוקוצ'יפס לבן באותה כמות. אפשר כלום, למי ששומר עוד יותר.

מערבבים הכל יחד,לפי הסדר.

מוזגים לתבניות מאפינס

אופים ב 160 מעלות 25-30 דקות

וזהו. הנה, תראו:

לאחר ערבוב כל החומרים יחד:

קוצצים פיסטוקים (אמרנו שזה פחות משמין ככה, לא?..)

מוסיפים לתערובת:

מערבבים ממש עוד קצת:

ואחרי ככלות הכל והאפיה:

נכון פשוט?

כתיבת תגובה

