פגישת מחזור

אתמול, נפגשנו לנו כמה נשים בוגרות (לפחות מבחינת הגיל) והרבה בנות 11-12 מצחקקות, לפגישה מיוחדת – פגישת מחזור.

רגע רגע רגע, אני רוצה לספר איך זה היה…

נכנסנו לתוך חדר עם מזרונים באחד מבתי הילדים של הקיבוץ.

אמא שלי חשבה שצריך לעשות אווירה או משהו (זאתי יש לה רעיונות.. גדולים!!) אז הדלקנו הרבה הרבה נרות. לא הדלקנו מזגן כי משום מה הוא לא רצה לעבוד.

אחרי שבאו כל הבנות (מכל השכבה ומכל הישובים) המאוד נבוכות, שתי אמהות שרצו לראות והמחנכות, שיחקנו משחק שנקרא "כל האמת על המחזור".  היו כמה מילים שבגללן כל הבנות נקרעו מצחוק (בתולה, תחבושות היגייניות וכו') אז גם המבוגרות היו חייבות לצחוק וככה עברו חמש דקות שבמהלכן לא יכולנו לנשום מרוב צחוק.

אחר כך אמא לימדה אותנו שיאצו,  ניערנו אחת לשנייה את הידיים בצורה הזאת: "נער ונער ועצור. נער ונער ועצור. נער ונער ונער ונער ונער ונער ועצור!!". אמא שלי שרה…

גם לחצנו על נקודות ברגליים, בעזרת מדבקות ידענו בדיוק איפה ללחוץ וגם הדבקנו מדבקות על עצמנו..

השיאצו הרגיע אותנו מהלחץ ומהנבוכות ואמא אמרה לנו שאם נעשה את התרגילים שעשינו בזמן המחזור אנחנו נירגע ולא נילחץ כל כך.

בסוף השיאצו נאווה הגדולה מהחיים לימדה אותנו יוגה צחוק (אין לי מושג מה זה) ואנחנו צחקנו וצחקנו וכל המורות גם נקרעו 🙂

כשגמרנו עם היוגה צחוק חילקו לנו 3 הפתעות: אבנים שיקלו עלינו (כמו אמטיסט ורוז קוורץ) ושתי ערכות יפות, שהן רק בשביל בנות…

יצאנו למטבח של הבית ילדים ושם חיכה לנו כיבוד: בייגלה, הרבה בייגלה, גם בצורת דגים וגם בצורת טבעות וכל הבנות שמו את הבייגלה טבעות על האצבעות, עוגת תמרים שלפי הבנות היתה מ-ע-ו-ל-ה ועוגת שוקולית שנחטפה בשניות.

ברור שאמא שלי המדהימה הכינה את העוגות ומגיע לה צל"ש ענק, הרבה הרבה תודה וחיבוק ענק ממניי!!

היה ערב מרתק, מצחיק ומהנה ו – אני לא יודעת מה עם השאר – חזרתי עם חיוך על הפנים.

ואני מחזירה את רשות הדיבור והכתיבה – רק בהצבעה, כן?! – לאמא.

טוב, אז הילדה שלי בעצם סיפרה את הכל, על פגישת המחזור המעניינת והנעימה שהיתה לנו אתמול. גם שיחקנו, גם טיפלנו, גם קצת השתוללנו…. היה כיף של מפגש ערב שכזה, משהו שלא קורה כל יום בין בנות ומורות בבית הספר. ומכיוון שבמקרה גם הבת שלי בשכבה הזו… היה לזה ערך מוסף נפלא בשבילי. אני מקווה שגם בשבילה…

כל שנותר לי הוא לגלות לכם את המתכון לעוגת השוקולית (כבר מופיעה בבלוג ממש כאן) ולעוגת התמרים שבאמת היתה טעימה (אפילו אני טעמתי, היא בלי חלב..). את המקור מצאתי אצל ניקי בבלוג, ושיניתי אותו קצת, עם פחות שמן ובלי מייפל, כי נגמר לי…

תמרים הם הממתק שלי, הקינוח שאני הכי אוהבת, תחליף השוקולד האולטימטיבי בשבילי וזכרונות נעימים…

עוגת תמרים 100ממת (כמו שאמרה לי אחת הבנות אתמול)

  • 1 כוס מים
  •  1/3 כוס סילאן
  • 1 קופסא ממרח תמרים
  • 3 ביצים
  • 1/3 כוס שמן
  • 113 גר' רסק תפוחים (קופסא קטנה)
  • כוס וחצי קמח תופח
  • 4 כפות סוכר (אפשר להפחית)
  • 1 כפית קינמון
  • תוספת אפשרית – 1/2 כוס אגוזי מלך.
  1. להרתיח מים + סילאן, תוך ערבוב מתמיד.
  2. לכבות את האש ולהוסיף את ממרח התמרים. לערבב עד לתערובת אחידה.
  3. להוסיף את שאר המצרכים.
  4. לאפות בתבנית מלבנית בינונית או תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ או 2 תבניות כיכר,  כ 30 דקות ב 180 מעלות.

אין תמונות, כי לא הספקתי לצלם… העוגה הזאת נראית אולי "פושטית" אבל הטעם… מתוק כתמר.

שיהיו לנו רק מפגשים כאלה…

(ShutterStock)

4 מחשבות על “פגישת מחזור

  1. צוף יקרה,
    את מדהימה! יש לך כשרון כתיבה נפלא, חוש הומור ויכולת להביא את הלחלוחית של הדברים.. תוכלי לתת לי קצת מהכשרון (וההומור?)
    מבקשת להצטרף גם לפגישות מחזור שכאלוומבקשת להביא דגימות של העוגות. נא לא לקפח "רחוקים". בסוף אצטרך להצטרף לכיתות ו'..
    אוהבת,
    לילך

    • לילכי, אמא נתנה לי לכתוב תגובה

      המון המון תודה!!!!
      מקווה שתחזרי מהר כי בשנה הבאה אני כבר לא אהיה בבצפר….
      אני מאוד מבקשת שנתראה בקרוב!!
      צוף

  2. אתן נהדרות!!!
    נהנתי מאוד לקרוא את מה שכתבתן יחד ולחוד, ואני אפילו קצת מקנאה שיש לכן אחת את השניה לחוות את החוויות האלו של בנות כי עם בנים אי אפשר לעשות כאלו דברים …. ומוקה לא מבינה הרי כלום בשום דבר (והיא הבת היחידה שיש פה חוץ ממני 🙂
    נשיקות וחיבוק גדול ממני
    דודה אביגיל

כתיבת תגובה

