עוגיות משקית לא ברורה

ביום חמישי לפנות ערב נחתה לי על השיש שקית ובה תערובת לא ברורה של דגנים.
אבא שלי, שהנחית את השקית בשלום על משטח השיש, אמר שהוא לא יודע מה זה ושאשאל את אמא.
אמא שלי טענה שזו גרנולה ושאני כבר אדע מה לעשות עם זה (ישששש…. סומכים עלי… בסוף עוד יצא ממני משהו 🙂 )

אחרי שהם הלכו, פתחתי את השקית ובליל בלתי ברור של גרנולה עם מעט פירות יבשים, קצת קורנפלקס שבור מחיטה מלאה עם פקאנים מסוכרים וכמה חתיכות קוקוס מיובש נחו להם בשלווה בתוך השקית הלבנה.  אני אדע מה לעשות עם זה? בטוח?

הם הסתכלו עלי. אני הסתכלתי עליהם. מי ישבר ראשון?

מצאתי באתר של ניקי ב. מתכון לעוגיות גרנולה. אמרתי לעצמי שאם לא נגלה לאפאחד שזו לא באמת גרנולה טהורה בעוגיות, לא יקרה כלום, והחלטתי לשנות קצת את המתכון, להוסיף גם שוקולד צ'יפס (פיצוי על עוגמת הנפש ועל זה בדיוק נגמרו לי התמרים שבמתכון המקורי) ולהפוך את זה לעוגיות מצוינות ויהי מה. אפאחד לא ישבור אותי!

אז קחו מה שיש לכם בבית – גרנולה, או כל דבר אחר שהוא שבור, מיובש וזועק לעזרה, והפכו אותו לעוגיות בהירות ומריחות נהדר. אחר כך תביאו את זה להורים ואפילו תהיה ממכם נחת….

עוגיות גרנולה וכל מיני דברים
(כ 50 עוגיות די גדולות)

  • 200 גר' חמאה רכה
  • 1 וחצי כוסות סוכר
  • 2 ביצים
  • 2 כוסות גרנולה (או גרנולה בכאילו, או מה שיש לכם בבית, כאמור)
  • 2 כוסות קמח תופח
  • 2/3 כוס צימוקים כהים
  • 1/2 כוס שוקולד צ'יפס (במקור – תמרים קצוצים).
  • חשוב – מי שלא אוהב צימוקים, יכול לשים פשוט כוס של שוקולד צ'יפס או תמרים קצוצים. אפשר להוסיף גם כפית קינמון.
  • קורט מלח
  1. להקציף כמה דקות חמאה +סוכר.
  2. להוסיף ביצים ולהמשיך להקציף.
  3. להוסיף את כל שאר החומרים ולערבב לבצק רך ומעט דביק.
  4. מוציאים כמות של כפית בערך ומכדררים לכדור קטן. מניחים אותם על תבנית התנור מרופדת בנייר אפייה במרווחים שווים.
  5. אופים בחום בינוני 10-15 דקות וזהו. וזהו נו! (אצלי בתנור זה בדיוק 13).
  6. מחכים שיתקררו ויתקשו מעט ורק אז מוציאים מהתבנית.

IMG_6361

ותודה להורי שהביאוני עד הלום.

כתיבת תגובה

