שחור ולבן

כשהיתי ילדה ושאלו אותי "איזה צבע את הכי אוהבת" (שאלה כזו ששגורה בין ילדים, מסתבר, עד היום), לא ידעתי לענות. ידעתי שאם אבחר ואעדיף צבע אחד על פני חבריו, הוא יעלב. ושכמו בקיבוץ, גם בין הצבעים יש שוויון, ואי אפשר להעדיף צבע אחד על פני האחר.

תשובתי הסופית תמיד הייתה "אני אוהבת את כולם אותו דבר" ובזה נחתם העניין.

עד היום זה לא ממש עבר לי. כל צבע יפה בעיני ואני לא מצליחה לבחור צבע אחד אהוב יותר מכולם (כנראה השריטה הקיבוצית עמוקה מאד..).

אתמול היתי צריכה להכין עוגה, שרציתי שתהיה קצת יותר מעוגה רגילה. היו בידי שני מתכונים משני בלוגים שונים – מתכון אחד עם שוקולד לבן ומתכון שני עם שוקולד כהה ומריר.

לא היה לי נעים להעליב אף אחד מצבעי השוקולד, אז בלית ברירה עשיתי את שתי העוגות. ככה אני לא צריכה להתנצל לא בפני השוקולד החום הכהה, ולא בפני השוקולד הלבן, וכולם מרוצים.

(הייתי צריכה להתנצל אולי רק בפני חברותי לעבודה ש"חטפו" בבת אחת 2 עוגות במקום אחת… אבל אני בטוחה שזה יהיה בסדר. מוכנה להסתבך איתן ולא עם המאבק בין אלפי השנים בין השחור והלבן).

עוגת שוקולד מריר עשירה של קרין גורן
(ותודה למאיוש מהפורום ב"תפוז" שהעלתה את העוגה ואת הציפוי המדהים)

  • 7 ביצים מס' 1 (או 8 ביצים מס' 2) קרות ישר מהמקרר
  • 400 גר' שוקולד מריר 60% לפחות
  • 200 גר' חמאה
  • 3 כפיות ליקר קפה (לא היה לי, שמתי יין אדום מתוק).

מחממים תנור ל 150 מעלות ומניחים תבנית עם מים רותחים בתחתיתו.

מקציפים את הביצים כ 8 דקות במיקסר במהירות גבוהה.

בינתיים ממיסים שוקולד וחמאה, מצננים מעט ומוסיפים את הליקר.

מאחדים בעדינות את 2 התערובות, מעבירים לתבנית מתפרקת בקוטר 24 ס"מ ואופים כ 40 דקות (אני הזדקקתי רק ל 35).

ציפוי:

  • 1 מיכל שמנת מתוקה
  • 1 כף סירופ תירס
  • 200 גר' שוקולד מריר
  • 20 גר' חמאה רכה

לחמם את השמנת וסירופ התירס עד סף רתיחה.

לשפוך את השמנת על השוקולד ולערבב עד שנמס.

להוסיף חמאה ולערבב עד לתערובת חלקה ומבריקה.

לשפוך על העוגה.

על הקרם אפשר לפזר אבקת קקאו. אני פיזרתי פרוסות שקדים. הנה תראו:

לחתוך ממנה חתיכות קטנת, היא מאד כבדה ועשירה..

פאדג' שוקולד לבן, קוקוס ודברים טובים
(המקור של שי לי ליפא אנג'ל ומצאתי אותו בבלוג הנהדר של רחלי מ"פשוט מבשלת" ).

  • 200 גר' שוקולד לבן שבור לקוביות או קצוץ גס
  • 75 גר' שקדים מולבנים שלמים
  • 50 גר' פיסטוקים שלמים קלופים
  • 1 פחית חלב מרוכז ממותק (379 גר')
  • 200 גר' קוקוס
  • 1/2 כוס חמוציות (אני השתמשתי באלה ללא סוכר).

ממיסים את השוקולד דקה במיקרו, מערבבים קצת ומכניסים לעוד חצי דקה, עד שנמס.

קולים שקדים ופיסטוקים חצי דקה במיקרו

מוסיפים את כל החומרים ומערבבים הכל יחד.

משטחים בתבנית חד פעמית בינונית (22.5X17.5 ס"מ)

מכניסים לפחות ל 3 שעות למקרר.

חותכים לריבועים ומשתדלים לא לחסל הכל בבת אחת.

כדי להוציא יותר בקלות, כדאי לחתוך את דפנות התבנית החד פעמית.

(לא הספקתי לצלם את זה חתוך..)

בתאבון… ותיזהרו לא לטבוע בגשם השוטף.

8 מחשבות על “שחור ולבן

  1. עטר יקרה,
    זו אחת הסיבות שבגללן קשה להיות בשבתון – לא טועמים ממאפה ידייך!! ממש לא חוקי. נא לשלוח מדגמים גם לטבעון. רק כך אדע אם כדאי גם לי להכין את העוגות (או שאפשר גם לבקש מאורלי לכתוב ביקרות מקצועית..)

  2. הי עטר,
    אוהבת את הכתיבה שלך ולהקשיב למה שאת מספרת על ילדותך בקיבוץ.
    העוגות היו טעימות עד מאוד, אהבתי את הוגה עם הצבע הלבן אולי מפני שלי יש מספיק חום משלי.
    שיהיו לנו רק ימים טעימים.
    ורד

  3. עטר…תענוג כל פעם מחדש לקרוא אותך…
    אני בטוחה שהעוגות הן לפחות כמו הכתיבה…לצערי חלי לא מרשה לי לטעום מהן 🙂
    לילך, מקווה שאת נהנית מכל דקה…

להשאיר תגובה

