אחות בהזמנה

"אחותי הקטנה היא כמעט בת שנה
קיבלתי אותה מהורי מתנה"
(אהוד מנור)

טוב, אז אחותי לא בת שנה, היא כבר בת 25, אבל באמת קיבלתי אותה מהורי מתנה.

כשהייתי בת 9, בערב אביבי אחד,  שיחקתי עם שני אחי באחד המשחקים שהביאו לנו הדודים מקיבוץ מלכיה. לדודים ממלכיה היו מספר יתרונות בולטים שהעיקריים בהם היו שליטתו הבלתי מעורערת של דוד אורי על מקרר התפוחים הגדול של הקיבוץ, כך שזכינו בתפוחי עץ עצומי מימדים ובטעם שכבר לא מוצאים היום, והעובדה שדודה חנה עבדה במפעל "אורדע" שייצר את המשחקים האהובים מהילדות של כולנו. בכל פעם שהם היו באים הינו זוכים במשחק חדש. הפעם זה היה "בול פגיעה" (כן! פעם הוא היה חדש!) והאחים שלי ניצחו אותי.

הסיטואציה יותר מורכבת ממה שהיא נראית על פני השטח – מדובר פה בנצחון של שני בנים על בת אחת ולא רק זה – היא ילדת הסנדוויץ' ביניהם, כלומר ההשפלה היא כפולה ומכופלה. ההכפלה תשלש את עצמה כשתיוודע העובדה שאחד האחים הוא רק בן 5…

מייד ניגשתי להורי היקרים, שישבו בסלון (שבביתנו הקיבוצי והעצום היה כה רחוק מחדר הילדים) ועשו כאילו הם לא שמעו את צהלות הנצחון של הבנים ואת הבכי של המילוי של הסנדוויץ', ובקול זועם, הכי זועם שהיה לי, אמרתי להם כך: " אמא ואבא, אני רוצה אחות! אני לא יכולה יותר להיות אחות של שני אחים, זה לא הוגן שלהם יש התארגנות נגדי ולי אין עם מי להתארגן נגדם!"
עוד הוספתי איום מרומז והודעתי שאם לא יתקבלו דרישותי, אני אלך לבית ילדים ולא אחזור!

כעבור תשעה חודשים תמימים, כשהייתי בכתה ה' ובאמצע שיעור ספורט במגרש הטניס, ניגשה אלי שרה'לה (אמא של אורית) ואמרה לי – מזל טוב! נולדה לך אחות! עד היום מבחינתי שרהל'ה היא אישה של בשורות טובות.

חיוך של סיפוק ונצחון התפשט על פני. האמת, לא האמנתי שזה כלכך פשוט, כל הסיפור עם הכרובית והחסידות וזה הלך ממש מהר!

ובאמת קיבלתי במתנה אחות קטנה ולבנה עם שיער שחור (שיער שחור! אחותי!) ויותר לא הייתי צריכה משחקים של "אורדע" – היה לי צעצוע חדש ונחמד.
הצעצוע הגיע, כמובן, עם אחריות לכל החיים – כלומר לי יש אחריות עליה ובתור אחות גדולה שהזמינה אותה מחברת החסידות, אני יודעת שרצוי שהיא תהיה שמחה ומחוייכת.
זו הסיבה, כנראה, שבבקרי שבת, כשהיא עובדת במשתלה של הקיבוץ, אני מביאה לה עוגיות ריחניות – כדי שתשכח את כל העבודות שיש לה להגיש בלימודים, את הדירה, את זה שלא ממש בא לעבוד כל השבת ולחייך לקונים.
העוגיות שאביא לה עוד מעט מלאות חמאת בוטנים וקמח מלא (היא אומרת שקמח מלא זה יותר טוב לה), קטנות, כדוריות ומתוקות. במקור של נירה מ"תפוז". עשיתי מייד כמות כפולה.

עוגיות חמאת בוטנים עם קמח מלא

  • 100 גר' חמאה רכה
  • 1 ורבע כוסות סוכר דמררה
  • 2 ביצים
  • 1 כוס חמאת בוטנים חלקה
  • 2 כפות דבש
  • 1 כוס קמח מלא
  • 1 כוס קמח לבן
  • 1/2-1 כפית אבקת אפיה
  • 1/2 כוס קורנפלור
  • 1 כפית תמצית וניל טובה

מערבבים הכל יחד, במיקסר זה נפלא ואפשר גם ללוש בידיים.
יוצרים כדורים קטנים ואופים כ 8-10 דקות ב 180 מעלות.
אפשר לפזר אבקת סוכר למעלה.

לפני האפייה, משתזפות מול החלון:

אורזים בקופסא בשביל אחות אחת קטנה:

אגב, ניסיתי את טריק ההזמנה שוב אבל כנראה החסידות היו עסוקות, כי עד היום לא הגיעה אחות נוספת…

כתיבת תגובה

