והעוגה… טארט שוקולד

לא שכחתי.

ברשומה הקודמת הבטחתי עוגה, ואכן הכנתי. רק שעד שחשבתי איזו עוגה לעשות… היא לא הספיקה להתקרר… והיא צריכה התייצבות במקרר… אז הקינוח היה גלידה חמצמצה והעוגה תישמר למסיבה של מחר.

עשיתי את  טארט השוקולד של "בצק אלים" (אוי, איזה אתר… חובה להכנס.. כשתראו את התמונות שם, תרצו לאכול את המסך ו/או לא לעזוב את המטבח לעולם), רק שבאמצע התהליך גיליתי שאין לי שוקולד מריר. פשוט נגמר.  הבצק כבר היה חצי אפוי… לא היה לי לב לזרוק הכל… מצאתי 200 גר' שוקולד לבן ועשיתי את המלית עם שוקולד לבן. אני יודעת שזה לא אותו הדבר… אבל נראה לי שזה בסדר הפעם:)

אז המתכון המקורי (והמקסים) נמצא כאן.

ואני עשיתי אותו כך:

בצק:

  • 100 גר' חמאה רכה
  • כוס וחצי קמח
  • 1 כף קקאו
  • 1 כפית סוכר
  • קורט מלח
  • קצת פחות מחצי כוס מים קרים (הוספתי שליש ואח"כ עוד קצת)

מעבדים לבצק פירורי. משטחים בעזרת מערוך לעיגול שגדול רק במעט מגודל התבנית. מניחים בתבנית. אני הכנסתי לפריזר עד שהתנור התחמם וכך יצא לי אפוי אחיד בלי "התרוממויות" מיותרות של הבצק. אפשר גם לשים על הבצק נייר אפייה ועליו מעט שעועית כמשקולת ואז לאפות. אופים 13-15 דקות ב 180 מעלות ומצננים מעט בחוץ. בינתיים מנמיכים את חום התנור ל 160 מעלות.

מלית:

  • 1 מיכל שמנת מתוקה (250 מ"ל)
  • 200 גר' שוקולד מריר / לבן
  • 1 כף סוכר
  • 1 ביצה
  • קורט מלח

ממיסים דקה וחצי במיקרוגל את השוקולד והשמנת (או ממיסים בסיר על הכיריים) ומערבבים עד שכל השוקולד נמס. מוסיפים את הסוכר והביצה ומערבבים היטב עד לקבלת עיסה הומוגנית. יוצקים את המלית על הבצק החצי אפוי.
אופים כ 25 דקות ב 160 מעלות.

המלית יוצאת יותר יציבה אך עדיין רוטטת. היא תתייצב בהמשך. מצננים עד שהעוגה קרה לגמרי ומכניסים למקרר להמשך ההתייצבות.

דווקא יצא מעניין, בצק חום ומלית לבנה…

היתה ארוחה טעימה, בסופה נערך משחק שחמט מרתק בין סבא שלי לבן שלי, שחמט בין ארבעה דורות תוך כדי אכילת גלידה וציפיה דרוכה לעוגה שנאכל מחר, לא צריך יותר מזה…

חג שמח כבר אמרתי?

2 מחשבות על “והעוגה… טארט שוקולד

    • הו מאיה, יצא פשוט מעולה.
      אחרי לילה של התייצבות, שמתי על העוגה קרם שוקולד (שמנת+שוקולד חלב, כי מריר לא היה) וזה היה שדרוג אדיר, לעוגה היו שלושה צבעים – בצק חום, מילוי לבן וקרם חום. על הקרם פיזרתי שקדים פרוסים. ר
      ק..שכחתי לצלם… וזה נטרף…
      המון תודה על המתכון הנפלא!

כתיבת תגובה

