עוגיות דבש נוסטלגיה

כל שנה מתחילה בסימן שאלה – אילו עוגות דבש חדשות הומצאו ומה חדש בתחום הדבורי..אבל עוגיות דבש, זה משהו שלא ממש מתחדש. יש לי את עוגיות הדבש של גן חצב שהן אליפות של עוגיות, אבל כל הזמן היה לי בראש עוגיות רכות כאלה, כמו… כמו… משהו מתגלגל ומתרכך על הלשון. זכרתי אותן מהילדות, כשאמא שלי היתה עושה אותן כל שנה.

והנה, באורח פלא (כן כן, גם בראש השנה קורים ניסים), אמא שלי שלפה בשבת האחרונה קופסה גדולה עם עוגיות דבש, שנראות בדיוק כמו ההן מגיל 7 וכשפניה זורחות היא אומרת לי "תראי, מצאתי את המתכון מפעם!"

שתבינו, ה"מפעם" הזה, זה כשבקיבוץ עוד היתה מאפייה קטנה, מאפיה בה היו אופים את הלחם באופן עצמאי ובה נשים היו באות לאפות את העוגות והעוגיות שלהן (כי עוד לא היו אז תנורי אפיה בחדר המשפחתי). אמא שלי וחברתה ציפי, שתיהן "חוצניות" שהתחתנו עם בני קיבוץ, ואופות מופלאות בשעות הפנאי, היו אופות שם את העוגיות האלה לפני ראש השנה ומביאות הביתה קופסת פח ענקית. קופסאות הפח, שיוצרו במפעל בקיבוץ (שקיים עד היום), היו נפוצות בכל בתי הקיבוץ ומתמלאות כל פעם בסוג אחר של עוגיות, והגדילה לעשות סבתא של בן כתה שלי שלאחד ממחנות הקיץ הביאה לו בזה שניצלים. קופסת 9 ליטר מלאה שניצלים!!

הסבתא ההיא כבר לא בינינו, והמאפיה כבר מזמן נסגרה והיום מתקנים שם אופניים. קופסאות הפח הענקיות כבר לא מיוצרות, אבל לכל שנה יש ראש, ובכל "רוששנה" צריך עוגיות דבש. כי ככה זה.
אז הריח, הטעם והמגע של העוגיות ההן, שוחזר, ואמא כמובן העבירה לי את המתכון, ועשיתי את העוגיות כי מחר יש קבלת חג בכיתה ואי אפשר בלי עוגיית דבש רכה, טעימה ומתגלגלת על הלשון.

מה צריך:

  • 1 כוס סוכר
  • 1 כוס דבש
  • 1/2 כוס סילאן או ריבה
  • 4 ביצים
  • 1/2 כוס שמן
  • 5 כוסות קמח
  • 1 שקית אבקת אפיה
  • 1 כפית סודה לשתיה

שמים את כל המצרכים בקערה ומערבבים עד קבלת בצק דביק ונזיל למדי.

בעזרת 2 כפיות יוצקים שלוליות קטנות על תבנית מרופדת נייר אפייה. שמרו על מרוחים בין עוגיה לעוגיה, כי אלה עוגיות שובבות (הן מתפשטות…)

אופים ב 180 מעלות כ – 8 דקות בלבד. מצננים כדקה ומוציאים מהתבנית בקלי קלות.

יוצאות המון המון עוגיות…. וטעימות בצורה סופנית (אפילו אני טעמתי:) )

שיהיה לכם חג שמח, שנה טובה, בריאה, רגועה, ושתגשימו איזו משאלה אחת או שתיים.

ולילכי, אם את קוראת את זה שם רחוק בניו זילנד – אני מתגעגעת!

שנטובה!

להשאיר תגובה

