חלוקת עבודה

אמא שלי: אני אבשל, את.. תעשי עוגה, טוב?
אני: בטח שטוב.
אחותי: אפשר את השטרודלים האלה עם החלבה והתמרים?
אני: בטח שכן.
אחרי כמה שעות…
אמא שלי: מה זה, אמרתי לך לעשות עוגה אחת! סיכמנו על השטרודל!
אני: אבל אמא, את יודעת שבשביל עוגה אחת אני לא מדליקה את התנור.
אמא שלי: נו, מעניין ממי למדת את המשפט הזה…

אז זהו, חופש גדול, שישי פנוי, אפשר להשתולל ולהכין עוגות רבות, תמיד יהיה מי שיאכל. העיקר שיהיה את הריח הזה בבית של מרכך כביסה בדין צהוב (או כחול, או לבן) יחד עם משהו אפוי בתנור. איך אפשר יום שישי בלי זה?

נו, מזל שיש חלוקת עבודה!

גלילות עם חלבה ותמרים

הפעם השתמשתי בבצק שק"מ:

  • 1 שמנת חמוצה ( + 2 כפות סוכר לתוספת, ראיתי את זה אצל פירגה בפורום בתפוז וזה באמת מיטיב עם הבצק)
  • 2 כוסות קמח
  • 200 גר' חמאה רכה (המ' של בשק"מ זה מרגרינה, אבל מרגרינה זה איכס).

ללוש לבצק רך ולתת לו לנוח קמעה. לחלק ל 4-5 כדורים, לרדד כל כדור לעלה דק. למרוח בממרח תמרים ושערות חלבה, ולגלגל…
לסמן על הגלילות קוים ברוחב של כסנטימטר בין אחד לשני ולאפות עד שמזהיב (כ 30 דקות ב 180 מעלות). אבקת סוכר מלמעלה זה רעיון טוב.

עוגת חלב מרוכז

המקור של אירה מהפורום בתפוז

  • 200 גר' חמאה
  • 1 קופסה (200 מ"ל) חלב מרוכז (קניתי כחוש, "רק" 8%).
  • 5  ביצים
  • 5 כפות קמח תופח

להמיס חמאה בקלחת, על אש קטנה. להוסיף אליה את החלב המרוכז ולערבב עד שאחיד.
בקערה נפרדת לטרוף ביצים, להוסיף את הקמח כף אחר כף תוך כדי ערבוב במטרפה.
לשפוך בזהירות את תערובת החמאה והחלב אל תערובת הקמח והביצים, לערבב עד שאחיד.
לשפוך לתבנית (אני השתמשתי בחד פעמית מלבנית בגדול בינוני, אפשר גם 2 תבניות אינגליש).
בשלב זה אפשר להוסיף חופן שוקולד צ'יפס (אני הוספתי לבן), חמוציות, אגוזי מלך או כל תוספת אחרת שתופסת. הם ישקעו להם למטה… (אלא אם נקמח אותם מעט).

אופים 20 דקות בחום בינוני (180 מעלות).

אפשר להוסיף קרם מלמעלה: 100 מ"ל שמנת מתוקה (חצי מיכל)+ 100 גר' שוקולד מריר. להמיס יחד על האש עד שהתערובת אחידה:

ועל העוגה:

אז..רק עוגה אחת?… באמת נראה לך אמא?….

עשיתי גם בייגלך מלוחים, אבל על כך ברשומה הבאה…

שתהיה לכם שבת ריחנית וקרירה!

כתיבת תגובה

