עוגיות פתקים

מצאתי פתק. לבן. כתב שחור ולא מוכר, אבל נראה כמו כתב של מורה. כתוב "עוגיות חמאת בוטנים". מאיפה זה הגיע? רגע..נתחיל מהתחלה….
בערך מכתה ז', כשהתחלנו ללמוד "כלכלת בית" (כתבתי על זה איפה שהוא כבר..), התחלתי גם לאסוף מתכונים. אפילו בלי לעשות מהם כלום, או עם לעשות מהם כלום – העיקר שיהיה מתכון. הכמות הצטברה לידי קלסרים (מסודרים לפי נושאים, כל מתכון בשמרדף-ניילון משלו… מסודרת להחריד). הקלסרים התפוצצו ממתכונים , וזה אחרי שאת המתכונים שניסיתי הוצאתי מהקלסר והעברתי למחברות ה"מה שכבר הכנתי, יצא טעים ואפאחד לא התעלף". אז התחלתי לאסוף עוד במגירה במטבח, עד שהתאספה ערימה רצינית (שכנות, אינטרנט שהיה אז בחיתוליו, אמא, סבתא, אמא, סבתא, שכנות, עיתונים…) ואז גם אותה באיזה ערב אחד מיינתי לניילונים לפי נושאים…. עד שנפל האסימון, שאם אתפוס עוד מגירה אחת במטבח, לא יהיה מקום לסכו"ם. אז הפסקתי לאסוף, וכשמצאתי מתכון טוב מייד עשיתי אותו והוא לא נשמר באוסף ההוא, שלא היה לי לב לזרוק. האוסף עבר מדירה לדירה… עד שנחת בתחתית ארון הבגדים בדירה הנוכחית.
מדי פעם אני מציצה באוסף, רואה מה חדש, אם יש איזה פתק נחמד..וסוגרת אותו שוב בארון.
היום היה לי קצת זמן (רגע נדיר ומופלא כשלעצמו), הוצאתי את הניילון של מתכוני העוגות והעוגיות , חיפשתי מתכון לעוגיות מהירות שעוד לא עשיתי, והתחלתי להוציא … גזרי עיתונים… פתקים צבעוניים וכאלה שהיו פעם לבנים, ניירות מצהיבים… ו…פתקים כאלה של יומן בנק הפועלים. בנק הפועלים?? מייד זיהיתי את הנייר – רק לסבתא וסבא שלי בבית היומן היה בעצם ניירות עליהם כתבו (הם מעולם לא היו צריכים יומן, ממילא כל יום היה כמו קודמו וכך היה הכי טוב שיש..). ונזכרתי שכשסבתא שלי היתה עושה איזה משהו טעים (בערך כל הזמן), מייד הייתי נעמדת לידה במטבח, תולשת דף מהיומן וכותבת מהר מהר שלא אשכח שום תנועת יד (כי הרי כמות הקמח היא "ככה וככה" והמים לבצק זה "נו מיידלע, כמה שלוקח, לא מודדים"). כך מצאתי היום את  המתכון לבלינצ'עס המדהימים של סבתא… סבתא, בשנה הבאה, בחג שבועות, זה בהחלט יהיה הדבר הראשון על השולחן. וסבא, אתה תגיד אם זה דומה למה שאת היית עושה או לא.

אחרי שנרגעתי מהמציאה והבטחתי לעצמי לשמור על הפתק הזה מכל משמר, מצאתי גם את הפתק הלבן עם הכתב השחור והחלטתי לעשות את העוגיות. מי שנתנה לי את המתכון (ואין לי מושג מי זו, בטח באחת מישיבות המורים באחד מבתי הספר..) שכחה לכתוב בו את כמות הקמח, אז הוספתי קמח וקצת תיקנתי ושיפרתי.

עוגיות חמאת בוטנים על פתק (כ 60 יחידות)

  • 1/2 כוס סכר חום
  • 1/2 כוס סוכר לבן
  • 2 כפות גדושות חמאת בוטנים
  • 100 גר' חמאה מרוככת/מומסת
  • 1 וחצי כוסות קמח
  • 1 ביצה
  • 1 שקית אבקת אפיה
  • 1 כוס בוטנים/אגוזים טחונים דק (אני שמתי אגוזי מלך)

מערבבים הכל יחד , יוצרים כדורים די קטנים (קוטר 2 ס"מ בערך) ומניחים בתנית מרופדת בנייר אפייה. כל כדור מועכים מעט במזלג (אבל מעט, לא ממש לשטח, זה משתטח לבד באפיה). מכניסים לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות, אופים כ 10 דקות ומקררים לגמרי לפני שמוציאים מהתבנית, אחרת הן מתפרקות. לפזר אבקת סוכר מלמעלה… ולהזהר לא לחסל הכל.

ואם כבר הפעלתי את התנור, לא נעשה עוד סוג של עוגיות? אז עשיתי את כדורי המייפל פקאן של קרין גורן, רק לא היה לי פקאן אז שמתי שקדים במקום, אל תגלו לה. ותעשו טובה, אם כבר סירופ מייפל, אז כזה אמיתי ולא "בטעם", זה עושה את כל ההבדל!

כדורי מייפל פקאן/שקדים (35-40 יחידות)

  • 200 גר' חמאה רכה
  • 1/4 כוס סוכר דמררה בהיר
  • 2 כפות סירופ מייפל א-מ-י-ת-י
  • 1 כפית תמצית וניל ט-ו-ב-ה
  • 2 כוסות קמח
  • קורט מלח
  • 200 גר' אגוזי פקאן קצוצים גס (לא היו לי, שמתי שקדים טחונים)

לערבב הכל, ליצור כדורי בצק בקוטר 2-3 ס"מ ולהניח בתבנית מרופדת בנייר אפייה. לאפות בחום בינוני נמוך – 160-170 מעלות, כ 15-20 דקות עד שהן מזהיבות.

ריח של עוגיות נישא באוויר….

שבת שלום!

3 מחשבות על “עוגיות פתקים

  1. עטר יקרה,

    כמה מרתק לקרוא את סיפוריך ולראות את יכולתך הגדולה להפיק טוב מכל דבר..

    בסדר מופתי, בהשקעה רבה, בחריצות – את עושה הכל – לקנא!!

    מחר יש שיחות הורים. מחכה לטעום דגימה ולכתוב חוות דעת מקצועית..

    היי בטוב,

    לילך

  2. עטר
    העוגיות מדהימות! יום אחרי שטעמתי – עשיתי (ישר הכפלתי כמויות) ואני חייבת לציין ששלך יותר יפות…
    לאחר שניסיתי אני רוצה להאיר שכדאי לקצוץ את האגוזים לקיצוץ לא גס כל כך כי אז די מציק לכדרר כדורונים חמודים וגם – גס זה לא מנומס…
    הריח מעולה והטעם ממממממ…. חילקתי למלא אנשים כדי שלא ישאר לי המון אבל השארתי לי מספיק…
    תודה

להשאיר תגובה

