חיתוכיות ריבה ועוד דברים…

ביום שני יוצאים לטיול שנתי (של יום אחד… אבל טיול זה טיול! ועוד אני מפסידה את ההשתלמות המעייפת מהרשומה הקודמת….יששששששששש!!!). וכמיטב מסורת הפינוקים, יש להכין עוגה. או שתיים. או שלוש.

הראשונה – עוגת ריבה, שחותכים לריבועים, כמו שסבתא היתה עושה פעם פעם. סבתא שלי היתה עושה את זה עם פובידל (ריבת שזיפים) או עם ריבת תות (האדומה-אדומה הזו, שלא בטוח שהיה בה תות בכלל). את הריבה הזו היו מוכרים במרכולית של הקיבוץ בדליים ענקיים, והיית יכול פשוט להגיע ולקחת מצקת שלמה, להכניס לקופסא ולהנות מהאדום-אדום הזה…

את המתכון נתן לי סבא שלי, שתרגם את זה מהמחברת מתכונים של סבתא, שכתובה בפולנית כמובן. אחר כך מצאתי גרסה ברשת (אצל פירגה כמובן) שהיא בדיוק אותו הדבר, רק אצלה במקום ברנדי יש ליקר.

  • 2 חלמונים
  • 1 חבילה חמאה
  • 3 כוסות קמח + שקית אבקת אפיה (או 3 כוסות קמח תופח)
  • 1 כף ברנדי
  • 1/2 כוס חלב
  • 1/2 כוס סוכר

ללוש לבצק רך וחלק. לחלק אתו ל 1/3 ו 2/3.

2/3 לשטח בתבנית מלבנית (יש לי תבנית עתיקה כזו שמתאימה בדיוק לזה, גם היא של סבתא שלי כמובן..).

לאפות בחום בינוני נמוך (170-175 מעלות) 10 דקות עד שמעט זהוב.

למרוח ריבה על הבצק האפוי למחצה (אני מרחתי ריבת אגסים ביין של "הבאר", ריבה אליפות!).

וזו הריבה:

את 1/3 הבצק לגרר מעל הריבה בפומפיה גסה, ולפזר בצורה הכי אחידה שאפשר.

לאפות עוד 15-20 דקות, עד שהפירורים למעלה אפויים.

חוץ מזה עשיתי את בצק הסולת המופלא של אמא שלי

וממנו הכנתי שושני קצף

ושטרודלים עם שוקולד (בכל זאת, מדובר בילדים)

שיהיה טיול כייפי! מי בא?

כתיבת תגובה

