עוגת שיש תפוזים ושוקולד – במיקרו

אני מאד אוהבת לאפות במיקרו, אולי כי התנור שלי די מעפן. בינתיים מצאתי רק עוגות שוקולד למיקרו, והן אכן להיט בביתנו…

ביום חמישי אמא שלי שלחה לי את המתכון הזה, שמצאה באחד משיטוטיה ברחבי הרשת אחר עוגה לשבת.

  • 1 וחצי כוסות קמח
  • 1 כוס סוכר
  • 2 כפיות (או שקית אחת) אבקת אפיה
  • 1/2 כוס שמן
  • 2 ביצים
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 וחצי כוסות מיץ תפוזים טרי (או של פריגת אם אין ברירה) ועוד כ- 1/3 כוס מיץ לציפוי, אם רוצים
  • אפשרי – להוסיף 2 כפות ליקר תפוזים או 5-6טיפות שמן אתרי תפוז (רק באיכות גבוהה מאד, מי שלא יודע שלא ישים..)
  • 2 כפות קקאו (אני השתמשתי בשוקולית)

מחממים את מיץ התפוזים כדקה במיקרו (האמת? לא חובה, אני לא חיממתי).

מערבבים את כל החומרים מלבד הקקאו.

מעבירים כ 2/3 מהעיסה לתבנית משומנת המתאימה למיקרו (פיירקס עגולה קוטר 24 מנצחת במקרה הזה).

ל 1/3 הנוסף מוסיפים את השוקולית / קקאו ומערבבים היטב.

יוצקים על העיסה הלבנה ומעבירים סכין כדי ליצור את דוגמת השיש (אפשר גם ליצוק בדיוק באמצע ליצירת עיגול כהה בתוך עיגול בהיר).

להכניס למיקרוגל ל- 9 דקות בעוצמה חזקה.

אחרי שהעוגה מתקררת אפשר לפזר אבקת סוכר. אפשר גם למרוח קרם שוקולד מעל. אני הכנתי ציפוי:

  • 1/3 כוס מיץ תפוזים (שנשאר)
  • 2 כפות אבקת סוכר

מחממים יחד עד שנהיה סירופ אחיד.

יוצקים על העוגה החמה.

העוגה יוצאת בהירה מאד, לא להבהל, המיקרו פשוט לא משחים את החלק העליון של העוגה כמו התנור…

נסו ו(אולי) תהנו!

4 מחשבות על “עוגת שיש תפוזים ושוקולד – במיקרו

כתיבת תגובה

