בצק שמרים שמתפיחים במקרר

בצק שמרים מעולה, שכבר הרבה זמן אני מתכננת לעשות. הוא קל מאד, יוצא בהתחלה דביק אבל אחרי כמה שעות במקרר הוא אחלה בחלה.

כרגע הוא מאושפז במקרר, מחכה למחר שאעשה ממנו גלילות עם חלבה ותמרים, עם שוקולד ועם אגוזים וריבת תפוז סיני שקיבלתי מחברה.

המקור: פירגה, פורום "בישול לילדים".

יוצאת כמות עצומה.

אפשר לעשות איתו עוד המון דברים, תסתכלו פה בשרשור המקורי בפורום

אז…ככה:

  • 1 ק"ג קמח
  • 50 גר' שמרים טריים (שקית שמרית או קוביית שמרים טריים) / 2 כפות שמרים יבשים (אני עשיתי עם שמרית)
  • 3/4 כוס סוכר
  • 2 כוסות חלב
  • 400 גר' חמאה/מרגרינה
  • 4 ביצים         

 לערבב יחד שמרים וסוכר. להניח בצד לכמה דקות, לתת לשמרים לתסוס מעט.

להרתיח יחד את החמאה והחלב עד שאחיד.

את הביצים להכניס תוך בחישה לתערובת השמרים

להוסיף לתערובת השמרים לאט 1 ק"ג קמח ואת תערובת החלב לסירוגין.

ללוש עוד כמה דקות, יוצא בצק מאד דביק, כאמור.

להתפיח במקרר לפחות 5 שעות.

לחלק ל- 8 כדורים ולעשות גלילות, או גלילות כרוכות זו בזו וכו'.

עושה ריח נפלא בבית!

תראו איזה חתיך:

3 מחשבות על “בצק שמרים שמתפיחים במקרר

  1. אני לא מבין למה רק 400 גרם חמאה. זה נראה לך מספיק? אני בטוח שתנובה ישמחו לספק לך עוד איזה משטח של חמאה בשביל הבצק.

    אגב, אצלנו במדיגייד עושים צנתורים בהנחה לחברי מועדון, אז – תגידי מתי :). (כן, כן, אני יודע שאת לא אוכלת את זה, אבל אני צריך לצחוק על מישהו!)

  2. יא קטנוני, אם תחלק את זה לכמות השושנים שיצאה לי, תראה שכל אחד אוכל רק 100 גר' חמאה, שזה אפילו לא הצ' של הצינתור.
    חוצמיזה, אני פה דואגת לך לעבודה ואתה עוד מקטר?

  3. פינגבק: תוצרי השבת « מנדלעך

להשאיר תגובה

