לחם עגבניות מיובשות ובזיליקום

בבוקר כשעוד חככתי בדעתי מה לעולל למיקסר, שגיא שלח לי את המתכון הזה, שלקוח מ"על השולחן". אני לא סובלת אתגרים, אבל זה נראה לי ממש קל. את המידות הפלצניות שהם מפרסמים שם (70 מ"ל שמן זית טוב…לא יכולתם לכתוב 1/3 כוס??) המרתי למידות של אנשים פשוטים, כמוני. והרי החדשות:

  • 750 גר' קמח (6 כוסות פחות כף, בחיי ששקלתי)
    1/2 1 כפיות מלח (15 גרם)
    20 גר' שמרים טריים (השתמשתי ב2 כפות שמרית, אחרי דיון נוקב עם שגיא אם זה נחשב שמרים טריים)
    450-500 מ"ל מים פושרים (בקיצור, 2 כוסות וקצת)
    70 מ"ל שמן זית טוב (נו, שליש כוס)
    150 גר' עגבניות מיובשות בשמן זית, מסוננות וקצוצות (שלי יובשו בשמש, אל תגלו, בלי שמן זית)
    צרור בזיליקום קצוץ
    *אפשר להחליף את העגבניות בזיתים שחורים, מגולענים וקצוצים 

+ מערבבים שמרים ומים. בקערה נפרדת (אני עשיתי בקערה של המיקסר) לערבב קמח ומלח.
+ לצקת את המים על הקמח ולערבב חלקית, להוסיף שמן זית ולערבב היטב.
+ ללוש את הבצק על משטח מקומח קלות עד שנהיה חלק וגמיש, כ-5 דקות (שאני אלוש?? בשביל זה יש מיקסר. אני חושבת שלשתי קצת יותר כי שכחתי אותו עובד)
+ להוסיף את הזיתים או העגבניות והבזיליקום וללוש לתוך הבצק עד שנהיה אחיד ככל האפשר. להתפיח בקערה משומנת למשך שעה וחצי מכוסה בניילון נצמד.
+ לחלק את הבצק ל 2 וליצור כיכרות. להניח לתפיחה בתבנית אפיה מכוסה במגבת לחה, כשעה. אם שמים בתבנית מוארכת כל כיכר, אפשר לחלק ל 3 כיכרות.
+ לחמם תנור ל-230-220 מעלות. לאפות  10 דקות ראשונות עם אדים (תבנית עם קצת מים, לשים בתחתית התנור, זה עושה קרום קשה ופריך ללחם), ואח"כ עוד 20 דקות ללא המים.

יצא יאמי מאמי!

2 מחשבות על “לחם עגבניות מיובשות ובזיליקום

כתיבת תגובה

