רוטב ויניגרט לסלט חסה

פעם רחוב נורדאו בחיפה היה מדרחוב אמיתי. ללא חלפני כספים וסרסורים, ממש נחמד היה שם. כשאמא שלי ואני הינו נוסעות לחיפה (בטח כי שוב הינו צריכות, מה צריכות – חייבות לקנות משהו), באוטובוס מס' 75 שעוצר בכל תחנה בנשר (עד היום, דרך אגב), זה היה הצ'ופר של ההליכה המעייפת ברחובות הדר.

היו שם שתי חנויות אהובות – חנות אחת של חולצות בלבד, כשמכל חולצה יש רק פריט אחד (כלכך אהבתי את הרעיון שלא כל הבנות מהכיתה שלי בקיבוץ ילכו עם אותו דבר). היה יקר נורא אבל הי, צ'ופר זה צ'ופר!

החנות השניה היתה של כלי בית מיוחדים (כן, היום יש כזו בכל מתחם קניות באשר הוא אבל אז… אז זה היה מיוחד). מצאנו שם מין כלי כזה לערבוב רטבים, שמוטבעים עליו בהדפסה מתכונים עם כמויות מדויקות של כמה לשים מכל מצרך. זה היה כה יפה, שכל אחת מאיתנו קנתה לה (אז מה אם עוד לא היה לי ממש מטבח). הכלי הזה החזיק מעמד שנים רבות ועשיתי בו רק רוטב אחד…. כן כן, בדיוק את זה:

  • 1/2 כפית מלח
  • 1/4 כפית פלפל שחור
  • 1 כפית חרדל
  • 1 כפית פטרוזיליה קצוצה דק (נו, בשביל זה יש לי תמיד במקפיא קוביות של "דורות", שמים קוביה אחת).
  • 2 שיני שום מעוכות / כפית שום כתוש
  • 3 כפות חומץ בן יין
  • 9 כפות שמן זית (כן, בדיוק 9. לא עשר).
  • 2 כפות מיץ לימון טרי

לערבב היטב, אפשר לשמור במקרר עד חודש.

את הרוטב הזה שופכים על 2 ראשי חסה (רצוי של "עלעלים" של יגור, best chassa in israel), אפשר להוסיף חבילת עלי בייבי, קצת אגוזים קצוצים/צנוברים קלויים, פרי כלשהו (טרי כמו אפרסק, משמש, תפוח, אגס, או מיובש כמו חמוציות, צימוקים, משמשים, דבלים וכו').

בתאבון…

2 מחשבות על “רוטב ויניגרט לסלט חסה

  1. פינגבק: ארוחת ערב שישי « מנדלעך

  2. פינגבק: פסטיבל « מנדלעך

כתיבת תגובה