החמין של סבתא שלי

חמין פולני אמיתי, בדיוק כמו שסבתא רחל אמרה לי להכין.

לשים את הדברים בסיר כבד (אני עושה בסיר חשמלי, תענוג), לפי הסדר הבא:

  • 2-3 כפות שמן
  • 2 בצלים פרוסים (אפשר לטגן לפני כן את הבצל בשמן במחבת נפרדת)
  • 1 ק"ג בשר בקר לחמין, חתוך לקוביות
  • 7-10 תפוחי אדמה בינוניים, קלופים וחתוכים לקוביות בגודל שאוהבים
  • 1 כוס שעועית לבנה שהושרתה במים לילה שלם (או שקית שעועית לבנה מבושלת של סנפרוסט, עושה את העבודה נהדר)
  • כף שומן (שמאלץ, אם סבא שלי בדיוק הכין) או 50 גר' מרגרינה
  • 1/2 כוס גריסים שטופים
  • 2 כפיות מלח
  • 1 כפית פלפל שחור
  • 2 כפיות פפריקה מתוקה
  • 1 כף אבקת מרק (נו, זה לא בריא, אבל ככה סבתא אמרה לשים)
  • 5-6 ביצים קשות (האמת? אני שמה כמה שנכנס לי בסיר, בד"כ 12)
  • למלא במים עד כמעט כיסוי הביצים

להרתיח את הסיר, להעביר לאש הכי קטנה שיש ללילה שלם…

אם קמים חנוקים מהריח בלילה, לפתוח חלונות ובאותה הזדמנות לבדוק שיש מספיק מים ושלא התייבש הלמעלה של החמין.

חורף נעים:)

כתיבת תגובה

